tisdag 2 februari 2010

Dag 29: Januari 2010 eller hur en enda månad har dömt ut resten av året!

Ja då var man äntligen här igen, det var ett tag sedan jag sist skrev någonting nytt i min blogg. Men jag har varit väldigt distraherad på sistone och inte riktigt funnit någon ro att sitta ner och skriva något längre. Jag har helt enkelt inte haft så mycket att berätta, eller är det egentligen hela sanningen? Så klart inte, en del utav sanningen är att jag bara är för lat, jag pallar bara inte emellanåt, men det är ingenting konstigt med det egentligen. Men nu har jag tagit mig själv i kragen och satt mig ner framför datorn och jag går inte här ifrån förrän jag har skrivit klart! Så nu var Januari över, den första månaden på 2010 års kalender, så vad har då hänt denna första månad? Jo det ska jag berätta för er:

En hel massa jävla skit! Jag kan lugnt säga att jag aldrig har varit med om en värre månad än den föregående. Allting gick snett, och då menar jag verkligen allt, allt ifrån sjukdomar till trasiga manicker till bortsprungna katter. Det hela började dagen efter nyårsafton, då jag blev sjuk i magsjuka, jag låg i flera dagar och kämpade med min mage som bara ville att jag skulle få ur mig allt jag åt. Lagom till att jag blev frisk var det dags för Saria och Paula att bli sjuka. Så det blev ett par sömnlösa nätter eftersom Saria stackarn inte kunde sova. Efter det dröjde det inte länge innan sjukdom nummer två var över mig men det här gången var det dags för en hederlig förkylning. Jag snorade, hostade och vinglade runt i flera dar, en vecka för att vara exakt. Lagom till matematik tentamen var jag frisk igen men då hade Saria åkt på skiten istället, vilket bidrog till att mina studier gick lite halvdant då mestadels av min tid gick åt till Saria. Strax därefter var det dags för Paula att åka på förkylningen också, det gick som i leder. När en blev frisk blev en annan sjuk osv. Efter det gick det kanske en vecka innan Saria började igen, hennes näsa täppte igen sig, och hon fick än en gång problem med att sova på natten. Som ett brev på posten blev så klart jag sjuk igen! Vilken överraskning.....

Det var en liten kort summering över Januaris alla sjukdomar, jag tänker inte berätta om dem mer ingående då det inte skulle te sig intressant nog för er läsare. I mitten utav Januari rymde vår älskade lilla katt Frasse hemifrån. Ingenting ovanligt egentligen men han brukar i normala fall bara vara ute en dag och sen kommer han hem. Men inte denna gången, han rymde hemifrån tidigt en morgon när Paula skulle gå med Saria till förskolan. Han smet emellan vagnen och sprang ut i snön, han försvann sedan snabbt bort runt husknuten. Jag var ute och letade efter honom i flera dagar, jag sökte överallt i området, på alla ställen som han brukar hålla hus, men han fanns ingenstans. Han var borta! Nu har det gått nästan tre veckor sedan han försvann, och vi befarar det värsta, för det har varit extremt hårt väder på sistone med mycket snö och blåst. Så vi har accepterat det faktumet att han kan vara död eller att någon snäll själ tagit hand om honom, hoppas på det sistnämnda. Men hur som helst är han borta.

Ja som ni kanske märker så har inte Januari varit någon direkt dröm månad för vår del här uppe i Luleå. Men det här är inte allt som hänt i Januari, åh nej det har bara börjat! Jag har alltid varit väldigt försiktig med mina saker, om man nu inte räknar med spelkontroller, men dom räknas inte med. Men som sagt var, jag är väldigt rädd om mina saker och behandlar dom väl, jag är näst intill pedantisk noggrann när det kommer till mina prylar. Trots det har Januari varit den månad då flest saker någonsin har gått sönder för min del. Det började med att vår mikrovågsugn klappade ihop, dock fick vi en ny i julklapp men ändå. Sen var det dags för min dator att gå sönder, jag tappade den i golvet och den sa; "hej då och tack för mig!" Efter det var det dags för min Xbox360 att gå sönder. Jag hade precis fått hem mitt exemplar utav Mass effect 2, som jag har längtat efter i snart ett år. Jag har länge sagt att det inte skulle förvåna mig om min maskin gick sönder lagom till att jag har fått spelet. Och mycket riktigt gick den sönder i samma sekund som jag satte i skivan i maskinen! Jag blev inte nådigt arg på alltsammans då! Jag var så nära på att göra någonting som jag hade ångrat i efterhand, tack och lov gjorde jag inte det. Jag fick ringa Microsofts kundtjänst och efter mycket om och men fick jag det beviljat att de skulle fixa min maskin. Så jag fick skicka iväg den, så nu sitter jag utan Xbox med Mass effect 2, så himla typiskt! Sen som grädde på moset så har min scanner dött dessutom, jag som verkligen hade behövt den nu för ett skolarbete.

Jag kan lugnt säga att jag hatar Januari 2010! Om detta är början på det nya decenniet vill jag inte vara med, då vill jag helst av allt bara gräva ner mig någonstans ute i snön och aldrig komma tillbaka igen. För den här förbannade månaden har förstört så mycket för mig, inte bara rent materialistiskt utan även psykiskt, då jag fick underkänt på matematik tentan (trots att jag hade mer poäng än vad som krävdes!). Som om livet inte var piss nog så måste de på matematik institutionen jävlas med mig. Så nu måste jag göra om den i mars, i exakt samma vecka som jag hade tänkt åka hem till Värnamo och hälsa på familjen. Men nu går inte det längre, bara för en jävla dum matte tenta som inte ens är logiskt uppbyggd. Jag blir så less på allt när det bara går åt skogen, tack och lov för att jag har Saria, hon är min enda räddning, för hur ledsen eller arg jag än må bli så känns allting lite bättre varje gång hon ler emot mig. Min lilla trollunge! Underbara unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar