söndag 6 december 2009

Dag 1: skapandet av bloggen eller hur man ingår i en del utav mainstream kulturen

Så då har man hamnat i blogträsket, det räckte inte med Facebook eller Myspace, nej då, så klart måste jag börja intressera mig för det här också. Jag har länge funderat på att starta en "riktig" blog men jag har inte haft orken riktigt, får se hur det här kommer att gå.

För alla er läsare som inte känner till mig så heter jag Markus Lilja aka Liljan/Liljan1 beroende på vilket namn som inte redan är upptaget. Jag är 28 år gammal och är född och uppvuxen i de djupa skogarna i Småland. För tillfället håller jag till så långt ifrån det gröna Småland som man kan komma utan att lämna Sverige, jag bor och studerar nämligen i Luleå, Norrland. Det må låta galet att flytta så långt men om sanningen ska fram så hade jag inget annat val.

Det största skälet till att jag flyttade var kärleken, jag mötte helt enkelt den rätta för mig och hon bodde redan här uppe i norr. Så efter ett par tripper upp till norr tröttnade jag på det konstanta pennlandet som tar allt ifrån 3 timmar till 18 beroende på vilket färdmedel man använder. Så vi beslöt oss för att det enda riktiga vi kunde göra var att en av oss skulle flytta till den andra. Det var ett svårt beslut att göra men jag gjorde det i alla fall.

Det var en kort historik om hur jag flyttade till Norrland och dess snötäckta vidder. Så vad gör jag då? Som jag skrev innan så studerar jag, jag läser på LTU eller Luleå tekniska universitet som det heter. Här studerar jag till förskollärare, ett yrke som alltid har tilltalat mig mer eller mindre, jag är inne på mitt tredje år, vilket innebär att jag inte har så värst mycket mer kvar av min utbildning.

Jag bor tillsammans med en underbar kvinna vid namn Paula aka Parula och tillsammans har vi vår lilla guldklimp Saria aka Bumbum, Skruttunge, Skitunge, Gullgris, Kelprutt etc etc, kärt barn har många namn och inget kunde vara mer sant när det kommer till min dotter. Vi har även en galen katt vid namn Frasse som bor hos oss. Tillsammans bildar vi vår lilla familj, vår lilla perfekta familj, visst jag saknar vissa saker och människor ifrån Småland, som alla mina vänner och hela min släkt men när jag ser Saria rusa över golvet här hemma ångrar jag ingenting.

Så det var lite kort om mig och min familj, men fortsättning följer......

3 kommentarer:

  1. Jag har sagt det innan men säger det igen: Det är en fröjd att se, höra och läsa om din lycka min vän /Thess

    SvaraRadera
  2. Skoj med en blogg...

    Mvh. Elin från Kalix å Skolan...

    ps. min bloggadress: http://thebeginningofourlife.blogspot.com/

    SvaraRadera
  3. Åh roligt att du också hamnat i bloggträsket..
    *lägger till dig i blogglistan i favoriter*

    // Jenny från klassen

    SvaraRadera