måndag 21 december 2009

Dag 16: dan för dan eller i morgon åker vi söderut.

Ja i morgon bär det av till Älandsbro, och Paulas föräldrar, jag ser fram emot att få träffa Paulas pappa igen för han påminner på många sätt om mig själv. Då vi båda två snackar strunt nästan konstant och hittar på jäkelskap emot dem vi håller kära. Ja det är skrämmande hur lika vi är ibland, vi har till och med samma smak i mat och sötsaker då Paulas pappa fullständigt älskar jordgubbssylt, vilket jag också gör. Jag har aldrig träffat någon som tycker om att äta enbart sylt förutom mig själv innan men Paulas pappa, han gör det han med. Ja det är en kul gammal gubbe, plus att Saria tycks tycka om honom väldigt mycket. Det fick jag veta sist Paula och Saria var där nere, för då hade Saria gått och hållit honom i handen upp och ner för trappan.

Det gör mig glad att tänka på att det finns någon som Saria verkligen tycker om, för den delen tror jag nog att hon gillar sin mormor också. Hon vet ju inte bättre än haha, skämt å sido, Paulas mamma är helt okej, visst vi har mycket olika åsikter om många saker men ändå. Hon är som svärmödrar brukar vara, lite små jobbiga men ändå godhjärtade innerst inne, i alla fall hoppas jag det. Vi får väl se hur den här vistelsen blir då Paula och hennes mor brukar hamna i luven på varandra. Det kan vara riktigt jobbigt emellanåt att lyssna på dem. Felet på dem är att de är så himla lika varandra, jag vet att Paula förmodligen aldrig skulle erkänna det men hon är äckligt lik sin mor ibland. Det är väl därför de kan drabbas samman på det viset de gör antar jag.

Jag är lite smått nervös över morgondagen, som jag alltid är när jag ska ut och resa. Speciellt när jag ska ut och flyga då det innebär en himla massa springande hit och dit och passande tider höger och vänster. Ja jag fungerar verkligen inget bra när jag ska ut och resa, då jag frenetiskt måste kontrollera allt och alla, det är inte sällan jag ryker ihop med Paula under sådana tillfällen. Sen blir det inte mycket bättre av att det snöar som bara den ute just nu, om det fortsätter i morgon kommer det att göra min nervositet ännu värre. Men tack och lov är det en kort resa, i alla fall själva flyget, sen när vi kommit fram till Sundsvall måste vi vänta en och en halv timme på Paulas mamma som kommer in med ett senare plan.

Det finns fler saker som jag inte gillar med morgondagen, det faktumet att vi måste vänta en och en halv timme. Sen vet vi ju inte ens om vi ska göra det eller ej, då hennes mamma sa att hon kanske inte ens skulle ha bilen på flygplatsen, vilket innebär att vi får ta bussen hem till Älandsbro. Det är det här jag hatar allra mest med att åka hem till Paula föräldrar, ingenting är planerat på förhand! Och om det är det krävs det inte mycket för att de planerna ska ändras på. Jag är ju väldigt noggrann med planeringar och allt ska följa en viss struktur, jag tycker inte om människor som "tar saken som den kommer". För det funkar inte riktigt för mig.

Nu ska jag tillbaka till tvättstugan och hämta tvätten, så nu blir det inget mer för idag, det blev ett rätt kort inlägg. Men jag har skapat ytterligare en ny bloggsida tidigare idag som handlar om tv-spel. Du som läser det här, kan ju alltid kolla in min alternativa blogg. Det är bara att följa länken som finns lite längre ner på bloggsidan. Eller så kan du skriva den här adressen;
http://8-bitsliljan.blogspot.com

Mycket nöje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar