lördag 26 december 2009

Dag 20: slutet gott allting gott eller i morgon bär det av hem igen!

Ja då har man varit här nere i Älandsbro ett tag då, det har varit ganska roligt till råga på allt. Jag som var så negativ emot att åka hit, men i sann Markus-anda så blir allting mycket bättre om man intalar sig att det kommer bli skit. Men det har varit en mycket behaglig period, mycket bättre än vad det varit hittills, jag tror mest det beror på att Saria har en väldigt uppiggande effekt på Paulas mor. Hon har liksom varit lite gladare än vad jag är van vid, och skönt är väl det, både för henne själv och för Paula. Jag är ju egentligen inte berörd utav deras bråk mer än att jag får höra på Paulas gnäll. Men denna gången har de inte hamnat i bråk med varandra en enda gång, snarare tvärtom, jag tycker stämningen emellan dem varit helt perfekt. Så det är nästan lite tråkigt att behöva återvända hem i morgon, men bara nästan, jag tror Saria behöver komma hem till lite lugn och ro. För hon har varit ganska upp speedad de här senaste dagarna, nu behövs vila och avkoppling.

Men vi har en lång resa inför oss före vi kommit hem, den här gången blev det inget flyg, för Paulas mor har lovat att köra upp oss till Luleå. Delvis för att hon själv vill och delvis för att hon har någonting med jobbet att göra i Luleå. Jag ser inte fram emot resan, då den tar nästan åtta timmar med bil, lär ta ännu längre tid nu när snön ligger så tätt på vägarna. En annan anledning till att jag inte ser fram emot resan är att ända sedan jag kom hit så har jag mått pyton varje gång jag åker bil längre än tio minuter, så det kommer att bli tufft! Men jag får tänka positivt, för för varje kilometer vi kör desto närmare kommer vi hemmet.

Men i nuläget tror jag att Paula längtar hem mer än mig då jag lugnt kunde ha stannat någon dag till. Men jag ska inte klaga, jag kommer nog att trivas med att komma hem jag med. Dock får jag erkänna att jag kommer att sakna Paulas mor och far och deras hundar, det har känts ganska skönt att ha folk i närheten för en gång skull. Det är ju liksom en lyx som man inte är van vid nu för tiden då det inte finns någon närstående i Luleå mer än Paula. För övrigt lär jag sakna Paulas pappa mest, med hans glada humör och roliga upptåg. Det har verkligen varit kul att se honom busa med Saria. Det är mer än vad man kan säga om min egen far som knappt vet om min dotter. Jag är fortfarande sur på honom för i somras, kan inte hjälpas! Kanske inte sur egentligen, mer ledsen och besviken....

Jag tror det är därför jag har fattat tycke för Paulas far så mycket, för att han är mer som en far för mig än vad min riktiga pappa är. Då han visar att han bryr sig om både mig och sitt barnbarn. Jag tycker det känns skönt att jag har funnit någon som jag kan relatera till, för som jag har skrivit tidigare så är vi väldigt lika på många vis. Så det blir en aning tråkigt att behöva åka ifrån honom och Paulas mor för den delen. Jösses! Vad jag blev sentimental nu då! Jag som längtade hem så mycket när vi väl skulle åka ner hit, nu är det tvärtom. Nu vill jag ju knappt åka hem, snacka om ironi! Men men det blir nog bra till slut skulle jag tro, blir ju ganska skönt att få sova på morgonen igen. Så man inte behöver känns sig som en död sill varje dag.

Så vad har man gjort idag och igår då? Jo vi har varit ute och åkt snowracer med Saria. Det tyckte hon var riktigt kul, hon skrattade för fullt när vi åkte ner för den lilla backen som har bildats på framsidan utav huset. Vi tog lite bilder på hela tillställningen. Sen har vi varit en sväng till Sundsvall och vandrat runt på Media markt där jag fann och införskaffade en arcade stick till min Xbox. Jag blev så glad när jag fick syn på den där den stod ensam på en hylla mitt ibland tv-spelen. Jag har sökt efter en arcade stick sedan jag fick tag i Tekken 6, men de har alla varit på tok för dyra. Nu hade jag turen att jag fann en för halva priset av vad den kostar på nätet. Snacka om att jag blev lyrisk! Nu måste jag bara hem och öva så jag blir något så där bra med den också.

Vi skaffade även en portabel hårddisk till vår dator, så nu kan vi säkerhetskopiera alla våra viktiga filer och bilder ifrån datorn. Känns väldigt skönt att veta att de kommer att vara i säkert förvar från och med nu. En annan anledning till att vi åkte dit var för att jag och Paula fick en oerhört generös julklapp utav hennes föräldrar. Vi skulle titta ut en tv som vi ville ha, inte en hur dyr som helst men ändå. Det är inte varje dag man får en tv i present, dock kunde vi inte köpa den just nu, för den hade inte fått plats i bilen. Men vi ska få en när vi kommer hem till Luleå. Det ser jag verkligen fram emot, att äntligen kunna se på DVD på tvn och inte på datorskärmen som vi brukar. Det kommer att bli underbart!

Sen har vi varit på middag med Paulas släkt, de har som en andra jultradition att äta middag tillsammans på annandagen. Detta följs utav en biofilm, vilken jag tyvärr inte kunde se på grund utav Saria. Hon är ju än så länge för liten för den traditionen, men med tiden så kanske.... Så jag fick åka hem till huset och lägga henne, men det gjorde mig inget då hon somnade så gott i sin lilla resesäng. Nä nu ska jag inte skriva mer, det är ju Startrek 4 the voyage home på TV400! Underhållning på hög nivå!




1 kommentar:

  1. Vad gött att ni fick en TV i julklapp. Fina bilder dessutom på dig och Saria + hund.
    Du borde skaffa åksjukebanden på apoteket de fungerar faktiskt jag använder själv dessa eftersom jag blir åksjuk längre sträckor.

    SvaraRadera