fredag 11 december 2009

Dag 6: Spiritus Technicum eller det spökar i våra tekniska apparater.

I går var en bra dag, det var bra här hemma, det var bra i skolan, ja överlag var det en mycket bra dag. Jag fick spela Dragon age en runda på morgonen efter att jag hade lämnat Saria på förskolan, sen gick matematik lektionen som en dröm, den var ju till och med ganska underhållande (se föregående inlägg). Efter det var det ganska skönt att få sitta för sig själv ute i köket och skriva sin blogg och lyssna på Saria och hennes små vänner leka inne i vardagsrummet. Kvällen var inte helt fel heller, den började med en runda Lips tillsammans med Paula, som vanligt var det väldigt jämt men överlag vann jag. Saria hade roligt som vanligt åt oss där vi satt och sjöng, hon dansade till musiken.

Saria somnade fort igår kväll dessutom, vilket är ytterligare ett plus till dagens betyg. Efter det gjorde vi mat, vi kände för att vara onyttiga så vi gjorde pannkakor, vilket är väldigt gott, ett extra plus för god mat, sedan var det dags för "Mammas pojkar" och "Glee". Det blev en mysig stund i soffan tillsammans med Paula då vi kurade ihop oss i ett hörn. Efter det avslutade jag dagen med en session Tekken 6 online, vilket också var väldigt roligt. Ett perfekt slut på en bra dag....

I går var en konstig dag, det hände det ena skumma efter det andra, på morgonkvisten när jag skulle skriva på Facebook så bestämde sig datorn för att stänga ner sidan. Efter mycket om och men kom jag in på sidan igen, men det hände konstiga saker på min profilsida igår, som funktioner som slutade fungera, och vissa saker försvann spårlöst. Men detta var ingenting som jag då för tillfället reflekterade kring men det skulle komma att bli värre!

Efter att jag hade gått till skolan så satte Paula igång att städa, hon skulle få besök av sina vänner på eftermiddagen, så hon var i full färd med att damsuga lägenheten och plocka ihop saker. Hon berättade för mig om en lite märklig incident som inträffade när hon skulle damsuga. Helt utan förvarning lade damsugaren av, hon tömde smutsfiltret och bytte vattnet i behållaren (vi har en sån där damsugare som drivs av vatten). Sedan fortsatte hon att städa, men så lade den av igen, då bytte hon vattnet igen, då hände det en ännu konstigare sak. Damsugaren startade av sig själv, Paula var inte ens i närheten av den då den startade upp på max styrka (i normala fall startar den på minimum). Katten som satt i närheten av damsugaren höll på att dö i en chock då damsugaren började att dåna helt oförberett.

Nästa incident inträffade när jag och Paula satt och spelade Lips, då min Playstation 3 helt plötsligt startade av sig själv. Jag vet att den har en autostart funktion men den har jag aldrig haft igång så det berodde inte på den. Jag stängde av maskinen och vi fortsatte sjunga, efter att vi hade stängt av Xboxen så startade Playstation maskin upp sig igen! Nu var ingen av oss ens i närheten av den, vi stirrade förvånat på maskinen en stund innan jag drog ut sladden ifrån väggen. Jag har haft min Playstation 3 ett bra tag nu och det här har aldrig inträffat förut. Jag började kolla runt på nätet efter eventuella lösningar men jag fann noll. Det fanns ingen som visste vad det här berodde på, jag var minst sagt häpen över allt som inträffat under dagen.

Så vad var det som hände egentligen? Jag och Paula började skoja om att vi hade fått besök utav ett "teknik spöke" som tog över våra elektriska apparater. Det var i glada toner som vi målade upp vår förövare som besatt alla våra saker, ju mer vi snackade om det desto mer började jag nästan tro att det kunde faktiskt ligga någonting i det vi skojade om. För ingenting var som vanligt, det var som om våra apparater hade fått ett eget liv. Så vad skulle man göra åt saken? Ringa Ghostbusters? Det hade varit intressant att se om deras PKA mätare hade uppfattat någon paranormal aktivitet i lägenheten.

Men skämt åsido, jag har inte satt i sladden till min Playstation 3 ännu, jag vet inte ens om jag vill det om jag ska vara ärlig. Men någon gång måste jag väl antar jag, hoppas bara den inte fortsätter att spöka för då åker den ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar