onsdag 16 december 2009

Dag 11: toaletten nästa eller min mage har pajat totalt!

Ja då var man vaken då, efter en liten tupplur nu på morgonen, idag fick Paula lämna Saria på förskolan. Idag är ingen bra dag heller, jag mår lite bättre rent humörs mässigt men nu är det kroppen som krånglar eller snarare min mage. Jag skrev för någon dag sedan att jag blir allt mindre i maten, och detta är väl beviset på det. För igår åt jag en gång på hela dagen, en gång, och ändå blev jag proppmätt. Jag känner visst ingen hunger nu för tiden, speciellt idag då min mage mår dåligt, jag har fått rusa på toaletten säkert sex gånger redan. Det var inte det roligaste i morse när jag klev upp med Saria då jag var tvungen att börja vår dag med att rusa till toaletten.

Jag hatar dagar som dessa då min mage är helt rutten rent av, det är så himla jobbigt för jag kan knappt gå något innan den sätter i gång och spökar. Dessutom missade jag sista lektionen i skolan, visserligen fick jag höra av en klasskompis att jag inte missade någonting alls, jag blev föga förvånad hehe.... Men förutom det känns det rätt öken att behöva sitta här och invänta nästa toalettbesök. Jag har ju annat jag skulle vilja ha gjort men jag vet inte om det är fysiskt möjligt för tillfället.

En bra sak med den här typen av magbesvär är dock att den brukar gå över på en halv dag eller något sånt. Det brukar liksom aldrig sitta i sig längre än så, jag måste bara rensa systemet sen är det lugnt igen. Fan vilket vidrigt inlägg förresten, kom just på mig själv, det kommer ju inte finnas en jäkel som vill läsa det här. För hur roligt är det att läsa om någons magbesvär egentligen?! Men för att avsluta det hela om toalettbesök så kan jag ju berätta en rätt intressant sak och det är att jag har varit tvungen att springa dit två gånger under tiden jag skrivit det här inlägget. Hittills i alla fall, det är ju inte slut än!

Men nu över till någonting annat; det är kallt ute, min kära älskling kom hem ifrån förskolan och berättade för mig att enligt SMHI är det 15 minusgrader utomhus. Jag började nästan frysa bara utav att hon sade det, trots att jag låg under en filt och hade det varmt och skönt. Men det är en sån där fin dag utomhus, solen har börjat titta fram över himlen, men jag tror inte den kommer att bli långvarig då den knappt orkar över hustaken. Men det ser riktigt bra ut, med snön på marken och den klara himlen. Ja nu börjar det likna något, det är så här Luleå ska se ut, inte blaskigt skitväder ala Småland. På tal om Småland har jag blivit varse om att de har snö dom med, det är inte vanligt att det finns snö där nere. Men vem vet, den kanske smälter om någon dag, som den alltid gör.

Saria var för övrigt väldigt glad på morgonen innan jag gick och lade mig igen, hon har busat runt på golvet med sin Teletubbie och Pingu. Hon fick dock tag i sin mors nonstop påse innan jag hann stoppa henne och mycket riktigt slängde hon med den och golvet täcktes av små små nonstop bitar. Hon tycktes väldigt nöjd med sig själv där hon stod och åt medan jag försökte plocka upp dem. Hon är ett sånt bustroll! Ibland känns det som om hon planerar saker som detta. Men vem vet, det kanske hon gör också. Men söt är hon, oavsett hennes avsikter. Jag hoppas bara hon har det bra på förskolan men det tror jag nog. Paula berättade för mig att hon hade varit väldigt ivrig att få springa iväg och leka så fort de kom dit. Hon verkade inte ens bry sig om att Paula gick därifrån, det är skönt med såna dagar, då hon inte blir ledsen av att man måste gå ifrån henne. För då vet man ju att hon trivs.

Så vad ska man hitta på, förutom att springa på dass. Tja jag måste till tvättstugan och tvätta vid tolvsnåret, annars vett i sjutton, det blir nog en lugn dag tillsammans med katten då Paula är på bokklubbsmöte idag på dagen. Jag kanske sätter igång min kära Xbox en stund och fortsätter spela Dragon age. Men jag har ångest, det är snart slut på det roliga då spelet snart tar slut har jag fått höra av en vän som också äger det. Jag vill inte att det ska ta slut än, för det är ju nu som det börjar bli riktigt bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar