torsdag 24 december 2009

Dag 19: en riktigt god jul eller ännu en dag med snö så långt ögat når.

Ja då var vi här igen då; julen är äntligen här! Det har gått fort, men nu så är den här, med allt vad det innebär. God mat om man bortser från den förbannade tungan vill säga, prydnader, ljusslingor och presenter. Det är en högtid då man som familj kommer ihop sig, och hoppas på att man håller sams. Vidare så handlar julen om Jesu födelse, för alla som tror på den vill säga. På sätt och vis tycker jag det är lite synd att julen har kommit så långt bort ifrån sin egentliga innebörd. Då julen nu för tiden mest förknippas med presenter och prylar, visst jag erkänner mig, jag gillar att få saker jag med. Men ändå, det känns som om det hela har gått lite överstyr. Det blir ännu mera julklappsinköp nu när man är förälder dessutom, med alla leksaker och prylar som de små vill ha. Det enda positiva med det är att jag tycker om att handla barnprylar.

Det är för övrigt andra året i rad som jag är borta vid jul, det känns lite tråkigt att det blev på det viset. Men jag ska inte klaga för mycket, för jag har det bra i vilket fall som. Även om jag egentligen hade önskat mig att saker var annorlunda. Så vad ska man hitta på idag då? Jo man ska fara med till Sundsvall och fira jul tillsammans med Paulas släkt. Det kommer bli ganska roligt att återse dem alla igen, trots alla skillnader oss emellan så är kommer vi väldigt bra överens.

Sen blir det julbord fullt med god mat och dryck följt utav Kalle anka vid klockan tre. För en gång skull ser jag fram emot Kalle då Saria kanske kommer att tycka om det. Ska bli roligt att se hur hon kommer att vara i år, då hon förra året var för liten för att egentligen orka bry sig om tillställningen. Senare ikväll kommer vi att fortsätta firandet här hemma hos Paulas föräldrar, med gröt och en andra presentutdelning.

Det här kommer för övrigt att bli mitt kortaste inlägg hittills, då jag är rätt upptagen nu inför vår tripp till Sundsvall. Saria kör på för fullt, jag misstänker att hon kommer att somna en stund innan vi ska åka iväg. Men det vore i och för sig ganska bra om hon kunde vila en kortis innan avfärd. Men som sista sak vill jag bara önska alla som läser det här blogginlägget och min blogg i allmänhet en riktigt god jul! Till er andra.... sluta tjafsa och börja läs min blogg! (Hehe!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar