fredag 18 december 2009

Dag 13: en kortis eller jag har egentligen inget att säga idag men jag känner mig tvungen att skriva en rad för det.

Så då var det knappt en vecka kvar till jul då, December har kommit och gått lika fort känns det som. Jag tror för övrigt att det kommer att vara mitt generella intryck av 2009, att tiden bara har rusat förbi mig. Men nog om det nu, jag har ju redan spenderat ett helt inlägg på att gnälla över tiden och hur fort allt går. Så bara sex dagar kvar till julafton, det känns.... uhm jag vet faktiskt inte riktigt hur det känns om jag ska vara ärlig. På ett sätt känns det skönt men på ett annat inte, anledningen till att det inte känns riktigt rätt är ju för att jag inte kommer att spendera den hemma i år heller. Nu har jag inte varit hemma på två jular och det känns verkligen inget bra. Vi ska åka ner till Älandsbro på tisdag, det ända som kommer vara kul med den resan är att vi ska flyga dit. Jag har länge längtat efter att få ta flyget även om det blir en kort flygtur.

Så vad ska man göra i Älandsbro då? Ja det är en bra fråga, för min del blir det nog mest att hänga med, utan att egentligen ha vidare roligt, mest för att jag måste. Men är det verkligen så farligt kan man fråga sig, nja inte själva julafton, den lär bli rolig. Men förutom den vet jag inte vad som kommer att hända, känns mest som om jag kommer att sitta på röven i en vecka och stirra på klockan. Visst jag tycker om att åka dit för Paula och Sarias skull, för jag vet att det är bra för dom att träffa mor och far/mormor och morfar. Jag ser fram emot att träffa Paulas pappa, då jag tycker han är extremt rolig och framförallt schysst, en skön gubbe med andra ord, alltid fylld med bus och jävelskap.

Vi ska vara där nere tills den 27:e sedan åker vi hem till Luleå igen, lite dystert att behöva spendera hela sin ledighet ifrån sin släkt, men jag har ju inget val, får ta igen det senare, tro mig, det kommer jag! Till nyår vet jag i ärlighetens namn inte vad vi kommer att göra, det blir nog mest god mat och tv, kanske titta en sväng på fyrverkerier. Hoppas bara Saria inte kommer att bli vettskrämd bara, det är en av mina farhågor över nyårsafton. Dagarna efter kommer att bestå utav tentaplugg då jag har en matematiktentamen den 13:e Januari. Jag ser verkligen inte fram emot den! Men efter den börjar en underbar tid, den 22:e börjar nämligen min nya kurs, och den ser jag fram emot, väldigt väldigt mycket!

Det här inlägget blev visst inte så kort trots allt, inte riktigt lika långt som de brukar vara men ändå. Som avslutning kan jag berätta att jag fick ett fint julkort ifrån Holland idag. Ifrån min goda vän Marlou, tänka sig att hon tar sig tid att skicka någonting sådant, hon är bra snäll hon. Synd bara att vi pratar så sällan nu för tiden bara, det får vi försöka ändra på, om det går. Ska snart bege mig till bussen för jag ska åka in till stan och gå på bio. Jag ska se den nya James Cameron filmen Avatar, jag ser fram emot att se den, för jag har läst en hel del om den och den verkar riktigt bra. Jag kommer för övrigt att skriva en liten recension om den här på bloggen i morgon eller om någon dag. Nä nu får det vara nog, nu ska jag göra mig i ordning och gå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar